Velká spotřeba vody
Přijde mi, že moje spotřeba vody podle vodoměru
je příliš velká…
Pokud zjistíte, že vyfakturované množství pitné vody neodpovídá očekávané spotřebě, zkontrolujte nejprve stav vodoměru.
V případě, že stav vodoměru odpovídá stavu na faktuře (popřípadě je navýšen o spotřebu od posledního odečtu vodoměru), ověřte si, zda na Vašich vnitřních rozvodech nedochází k úniku vody nebo zvýšené spotřebě (protékající WC, porucha na vnitřní vodovodní instalaci). Doporučujeme Vám postupovat následujícími dvěma způsoby (pozor, nezavírejte hlavní uzávěr vody před vodoměrem):
1. způsob – kontrola pohybu vodoměrného kolečka
Je-li vodoměr opatřen vodoměrným kolečkem, zkontrolujte pohyb vodoměrného kolečka, které v případě, že není v provozu žádný spotřebič vody, nesmí vykazovat žádný pohyb. V případě, že se vodoměrné kolečko točí směrem dopředu a vy jste si jist (a), že není v provozu žádný spotřebič vody, doporučujeme Vám, obrátit se na instalatéra a nechat si prověřit vnitřní rozvod vody.
2. způsob – kontrola spotřeby vykázané vodoměrem
- Večer si zapište hodnoty na vodoměru
- Ráno si opět zapište hodnoty na vodoměru.
- Pokud jste si jisti, že nebyl v provozu žádný spotřebič vody, obě
hodnoty porovnejte. - V případě, že se hodnoty spotřeby přes noc změnily, doporučujeme
Vám, obrátit se na instalatéra a nechat si prověřit vnitřní rozvod vody.
V případě, že na Vašich vnitřních vodovodních rozvodech nedochází k úniku vody a vy jste si jisti, že se nezměnil charakter spotřeb, kontaktujte nás na zákaznické lince 377 413 222. Bude s Vámi velká spotřeba konzultována, popřípadě Vám bude nabídnuta návštěva technika VODÁRNY PLZEŇ a.s.
V případě nesouhlasu se spotřebou vody vykázanou vodoměrem máte možnost písemně reklamovat spotřebu a písemně požádat o úřední přezkoušení vodoměru.
Pokud zjistíte, že konečný stav vodoměru je nižší než uvádí faktura, zašlete fakturu zpět s udáním nynějšího stavu. Bude prověřeno a provedena oprava faktury.